Ve čtvrek 12.9. jsme se zúčastnili akce Sklik Expert fórum 2019, na kterou nás a dalších cca 300 nadšenců pozval Seznam.cz.
Konference plná novinek z Skliku, rad, tipů, triků a vychytávek.
Jaká tajemství poodhalila?
Seznam.cz ukázal některé údaje týkající se vyhledávání. Ačkoliv připustil meziroční pokles v řádech mírných jednotek procent, uvedl, že na některých tématech se Seznamu daří trend pozitivně otáčet.
Ze sociodemografického srovnání uživatelů vyhledávání na Seznamu a Google vyplynulo, že na Seznamu vyhledává starší (dle Seznamu zároveň movitější) populace.
Svůj podíl na trhu vyhledávání odhaduje ve srovnání s Googlem na 25%.
Jaké novinky pro nás Sklik chystá?
V rámci cílení na zájmy přináší možnost oslovovat Brandlovery - milovníky značek. Sklik v současné době nabízí zásah na 30 značek a jejich portfolio postupně rozšiřuje.
Další novinkou je cílení na B2B kopírující segmentaci kategorií databáze českých firem Firmy.cz. Inzerenti tam mohou oslovit např. osoby podnikající v oblasti cestovních služeb, finančních služeb nebo pohostinství.
Následovala ukázka nového dynamického banneru pro akvizici. Pro uživatele vypadá velmi podobně jako Dynamický retargeting. Data jsou získávána z produktového XML feedu Zboží.cz.
Před sezónou Sklik zpřístupní inzerentům možnost přizpůsobit si šablonu populárního dynamického retargetingu.
Na Sklik Expert fóru také zaznělo, že inzerenti budou mít možnost vkládat HTML5 bannery, které jsou vhodné pro animované kreativy.
Sklik pracuje na algoritmech pro zlepšení odhadu prokliku a zvýšení CTR. Vyvíjí také importér kampaní a pracuje se na zrychlení webové aplikace.
Připravují novou metriku win-rate, která nabídne statistický přehled úspěšností v aukci a také report zásahu reklamy.
A v budoucnu se můžeme těšit na možnost cílení dle věku a meziroční porovnání.