Jistě jste už minimálně jednou zaslechli výrazy responzivní nebo kombinovaná reklama. Tušíte, že se tyto názvy používají v marketingovém PPC světě, ale nic víc vám tyto pojmy neříkají? Pojďme si je trochu představit.
Responzivní (přizpůsobivé) reklamy jsou formátem reklam v Google Ads i Seznam Sklik. Tyto formáty v sobě spojují výhody grafické i textové reklamy. Je možné do nich vložit obrázek a text. Reklamy automaticky přizpůsobí svoji velikost, vzhled a formát dostupnému reklamnímu prostoru. Responzivní reklama se na jednom webu může zobrazovat jako nativní a na jiném jako textová reklama.
Pro vytvoření responzivní reklamy je potřeba dodržovat základní pravidla:
|
Responzivní inzerce je výhodná z pohledu nároků na grafiku. Zatímco bannery je často potřeba nechat vytvořit grafikem mimo rozhraní Google Ads/Sklik, pro responzivní reklamu potřebujete pouze dva obrázky, logo a text.
Text se také přizpůsobuje velikosti reklamního prostoru, zadávají se dvě verze nadpisu, a to krátký s maximálně 25 znaky a dlouhý do 90 znaků.
V inzerátu se vždy zobrazí Krátký nebo Dlouhý titulek, nikdy ne oba dva zároveň. Zobrazení popisku a názvu firmy záleží na designu konkrétní reklamní plochy. |
Příklad responzivní reklamy našeho klienta Moda1342.cz:
Použití videa v responzivní inzerci
Google navíc nabízí další zajímavou možnost a to přidat do responzivní reklamy video. Pokud máte pocit, že video daleko lépe vystihne to, co chcete nabídnout, pak jej neváhejte použít. Nyní můžete přidat až pět videí. Responzivní reklama tedy může obsahovat až 15 obrázků a 5 videí + 5 nadpisů a 5 popisů, které Google optimalizuje na základě strojového učení. Reklama se zobrazuje standardně, místo obrázku se však může začít přehrávat vložené YouTube video.
Příklad responzivní reklamy našeho klienta KetoDiet.cz, kde jsme použili video:
Líbí se vám tyto typy reklam? Nám ano a umíme je pro vás nadefinovat.
Hlavní přínos tohoto formátu inzerce vidíme kromě usnadnění práce grafika v možnosti obsazení více ploch různými vizuály.