Neustále se pro vás vzděláváme a vyvíjíme, nechceme zaspat dobu, proto jsme nemohli chybět na posledním Sklik Expert fóru, které se konalo na začátku června v Praze. A co jsme se dozvěděli?
Co nejvíce zaujalo na Sklik fóru nás?
Určitě problematika crossdevice Jakuba Novotného, manažera reklamních systému. „Potřeba řešení crossdevice nabývá stále vyššího významu, kvůli neustále rostoucímu podílu internetové populace na různých zařízení,” uvedl ve své prezentaci.
Zajímavý byl zde náhled vývoje návštěvnosti desktop a mobil u různých firem. Podle Seznamu je 20% vyhledávání v síti Seznam z mobilních zařízení ve všední dny, o víkendu je pak poměr 50:50, dle Seznamu je to zapříčiněno tím, že lidé tráví více času venku.
Využití cross-device řešení je důležité především pro retargeting, ale také pro cílení na zájmy.
Skripty a ukázka Google data studio
Další blok, který byl pro nás zajímavý, byl věnován skriptům a ukázce google data studia v praxi.
"Každý PPC specialista chce mít data pod kontrolou a na jednom místě. Propojení Skliku s GDS je dobrý způsob jak toho lze dosáhnout," řekl Ondřej Novotný z Skliku.
Velice zábavné a hravé bylo téma kombinované reklamy. Jak na ní přejít a proč, ukázal Jakub Loula, který nám vtipně vysvětlil, jak s kombinovanou reklamou pracovat a že pokud je správně nastavená, tak může přinést lepší CTR než ETA inzeráty. Při porovnání výkonu kombinované reklamy vůči ETA inzerátu na webech Seznamu narostlo CTR o 37 %:
- Jednou z hlavních podmínek pro kombinovanou reklamu je, že text v obrázku reklamy nesmí zabírat více než 20% místa.
- Do kombinované reklamy nepatří CTA (call to action) prvky.
- Doporučením je, využívat loga
Nativní reklama
Závěr konference byl věnován nativní reklamě a jejímu praktickému využití u klientů.
„Nebojte se pro nativní reklamu využít kombinaci cílení, ne pouze umístění, můžete tak oslovit relevantnější publikum.", radí Jan Zvolánek – seniorní optimalizátor PPC kampaní v Skliku.
Důležité rady ke správnému nastavení nativní reklamy jsou:
- Reklama by měla splývat se stránkou
- Obrázky musí souviset s tématem
- Text není prodejný, ale spíše informativní, zajímavý
- Pozor na cílovou stránku – mělo by se jednat spíše o obsah, ne eshop<
Na co se můžeme nejvíce těšit? To nám chlapci prozradili až v úplném závěru, který byl věnován novinkám:
- Největší a nejočekávanější, je spuštění videoreklamy. Mělo by se jednat o dva formáty, 30 s video a 6s bumper.
- Změny v rozhraní Sklik – mělo by být možné pracovat s volitelnými sloupci.
- Nový typ regionálního cílení – na okresy.
- Nový formát reklamy – branding v rozměrech 2000x1400px:
To je vše, těšíme se na další ročník.