V první řadě si vysvětlíme, co jsou Google Nákupy (Google Shopping) je to reklamní služba, kterou provozuje společnost Google. Uživatelé internetu vyhledávají na Google různé zboží, Google jim zobrazuje nejrelevantnější produkty. Na druhé straně stojí e-shopy, které přes reklamní platformu Google nabízí své produkty. Nyní se podíváme, jak vypadá reklama v Google nákupech.
Zákazník si chce například zakoupit nové boty Adidas Superstar, napíše klíčovou frázi do vyhledávacího pole, Google mu vrátí nejrelevantnější odkazy a ve vrchní části výsledků vyhledávání zobrazí blok s produkty:
Výhodou Google nákupů je okamžitá kontrola toho, co zákazník hledal. Na klíčové slovo Adidas Superstar Google zobrazil boty o které má zákazník zájem včetně obrázku, názvu a ceny. Zákazník si může okamžitě vybrat nejlevnější nabídku, kde může zboží zakoupit. E-shopy, které inzerují přes Google nákupy mají výhodu, protože neplatí za zobrazení, ale pouze za proklik.