Google na Marketing Live 2018 připravil spoustu novinek, pojďme se na ně podívat. Některé z nich se daly předpokládat, jiné nás lehce překvapily. Ty nejzásadnější z nich jsme pro vás shrnuli a nyní je rádi představíme. Google Marketing live 2018 se konal v červenci v San Jose v Kalifornii.
Transparentnost
Hlavním tématem Google v poslední době je transparentnost. Obzvlášť s příchodem GDPR. Není se čemu divit. Být leadrem na trhu s sebou přináší odpovědnost a zároveň obavu, aby je nepotkalo podobné podkopání důvěryhodnosti, jako se teď děje Facebooku.
„Já osobně mám personalizované reklamy rád. I jako spotřebitel. Reklamu beru jako nástroj, jak se dozvědět novinky z oblasti, která mne zajímá. Na základě informace na konferenci jsem neváhal a prošel si v nastavení mého účtu, v jakých zájmových skupinách jsem zařazený.“ Říká náš specialista na Google Ads“.
Změna chování zákazníka
Zajímavým faktem poslední doby je změna chování zákazníka. Kromě pokračujícího trendu nárůstu mobilního vyhledávání, zákazník více než pouhé dohledání informace, očekává osobní přístup. Narůstá dotazů na řešení konkrétní situace. Dle zveřejněných statistik vzrostl například počet dotazů typu „_ to avoid“ (čemu se vyhnout) o 150 procent.
Rostoucí síla videa
Google říká, že 91 procent online zákazníků uskuteční nákup na základě relevantní video reklamy.
Reklamní technologie Google využívající principů strojového učení a umělé inteligence dokážou stále lépe rozeznat, o co má zákazník skutečně zájem, a dodat mu to prostřednictvím cílené a relevantní reklamy. Relevantní video reklama také získává pozornost trojnásobného množství uživatelů než reklama necílená.
Jak chce Google dosáhnout větší relevantnosti video reklam
Zmíněny byly především dva relativně nové formáty: TrueView for action pro zvýšení akcí na vašem webu a TrueView for reach pro zvýšení zásahu. Obě, stejně jako většina nových služeb, využívají strojové učení. TrueView for reach umožní větší zásah a využívat bude nabídku CPM. TrueView for action umožní na YouTube zasáhnout potenciální zákazníky, kteří na Google hledají určitý produkt.
K dispozici také bude nový typ chytré nabídky Maximize Lift, která umožní inzerentům oslovit zákazníky, kteří budou po zhlédnutí videa pravděpodobně hledat vaši značku.
Využitím všech tří novinek by mělo vytvořit komplexnější video kampaně a získat tak více konverzí.
Smart kampaně pro small business
Smart kampaně pro malé podnikatele nahradí pravděpodobně Express. Je to i logické s ohledem na integraci služeb do jedné platformy. A je to další služba, která využívá Machine learning.
Jako výhody smart kampaní jsou prezentovány:
- zjednodušení
- automatické vytvoření reklamy
- učení se z webu a Moje Firma
- automatické vytvoření webu optimalizovaného pro reklamu, pokud zákazník nemá
- 3x lepší výsledky
„Osobně jsem se již setkal se zákazníky, kteří mají smart kampaně místo Expressu a dokonce i s jedním, kdy mu systém vygeneroval jednoduchou webovou stránku. Web žádná sláva, ale pro bistro na rohu ulice, které chce okamžitě začít s reklamou, dostačující.“ Říká náš Google Ads specialista.
Google k tomuto kroku přikročil hlavně z důvodu, že jenom v USA nemá téměř polovina malých obchodníků webovou prezentaci.
Local campaigns
Množství vyhledávání, obsahující frázi “near me” dramaticky roste. A to především na mobilních zařízeních.
Nový typ kampaně cílí na návštěvu provozovny. Stačí nastavit rozpočet a reklamy jsou již generovány automaticky. Google již automaticky optimalizuje zobrazení napříč vyhledávací sítí včetně YouTube, aplikací a Google Maps. Dostupné v nejbližších měsících.
Cross-device reporting
Oznámení, které přineslo největší reakce publika, byla novinka nového cross-device reportu v Analytics. To mimo jiné znamená, že bude možné vytvořit a nasadit cross-device remarketingovému publiku.
New Search Ads
Na nový formát reklamy ve Vyhledávání se obzvlášť těšíme. Novinka umožní vytvořit v jedné reklamě několik kreativ. K dispozici by mělo být až 15 nadpisů a 4 popisky, navíc rozšířené na 90 znaků místo dosavadních 80.
Google bude automaticky kombinovat nadpisy a titulky tak, aby to co nejvíce odpovídalo vyhledávacímu dotazu uživatele. Čím více vstupů, tím více možností má reklamní skupina vstoupit do aukce.
A co dál...
Machine learning, integrace a Mobile Speed Score jsou aktuálně hlavními tématy u Google.
Těšíme se na další novinky! :-)