Většina inzerentů platí za zobrazení svého videa příliš hodně nebo příliš málo. Nejčastěji inzerenti používají formát reklamy TrueView In-stream, která se zobrazuje ve videích na Youtube nebo na webech v Obsahové síti Google (GDN). Samozřejmě se daná reklama může zobrazovat i na jiných webech, kde je YouTube video vložené.
Klíčová vlastnost In-stream videí je, že se mohou přeskočit po 5 sekundách. Pokud divák reklamu nepřeskočí, navýší se počet zhlédnutí videa. To může nastat, když divák zhlédne 30 sekund videoreklamy, popřípadě pokud zhlédne celou reklamu, která nedosahuje 30 sekund nebo provede iteraci s videem. Není úplně důležitá cena za klik, ale cena za 1000 zobrazení. Cena za 1000 zobrazení se počítá z View Through Rate (VTR) – z míry dokončení zhlédnutí videa.
Důležité je vybrat strategii optimalizace
Optimalizace na cenu za 1000 zobrazení nebo za zhlédnutí. Cena za video se dá optimalizovat podle:
1. CPV nabídky – nabídka za zhlédnutí, musíme si určit, zda nabízíme vysokou nebo nízkou cenu za zhlédnutí, podívejte se na podíl ztracených zobrazení v obsahové síti, pokud je menší než 50%, tak je prostor pro snížení nabídky. Podívejte se na průměrnou cenu za zhlédnutí a to co nabízíte a pokud jsou čísla odlišná, můžeme nabídku pomalu snižovat. Pokud se rozpočet vyčerpá za dopoledne, je dobré také snížit cenu CPV také. Změny dělejte opatrně a postupně, VTR musí po změně zůstat konstantní, pokud vyletí nahoru, je to špatně, systém začne podle toho optimalizovat. Důležité je nastavení kampaně, doporučujeme se držet standardního způsobu zobrazení, nekombinujte omezení frekvence na zobrazení a zhlédnutí. Systém vždy doručí méně, než se nastaví. Pokud máte limit 2 zobrazení týdne, systém doručí 1,7 zobrazení týdne. Proto nastavte více.
2. Rozšiřte své pole působnosti – Mobilní zhlédnutí je velmi hodnotné proto nesnižujte své CPV na mobilech. Snažte se využívat Partnery pro video v obsahové síti, bývají levnější.
3. Zkuste TrueView Discovery – díky, kterému získáte velmi velký zásah.
- Nejvíce ovlivníte optimalizaci cílením – než spustíte kampaň, myslete na to, abyste nepřekombinovali cílení. Druhy cílení dávejte do sestav zvlášť. Poté pomocí metrik změřte, jaké druhy cílení vám nejvíce vyhovuje.
Shrnutí:
- Nikdy to nepřehánějte s cílením – překombinované cílení není žádané, rozdělte si cílení na samostatnou reklamní sestavu.
- Optimalizujte své video kampaně.
- Zrychlené zobrazení a přísné omezení výkonu škodí.
- Mějte své kampaně pod kontrolou a sledujte jejich CPV a CPM.